lördag 5 januari 2008

Önskningar inför 2008

Staffars Seriers Blog har uppmanat bloggande serietecknare att berätta om sina önskningar inför serieåret 2008 och vad man tror kommer att hända. Vet inte om jag har så mycket nytt att komma med, men mina önskningar är följande:

Att serier börjar tas på större allvar och inte ständigt ges ett lägre kulturellt värde än film och litteratur.

Att flera förlag satsar på att ge ut serier.

Att det ska finnas en mångfald av teman och genrer bland det som ges ut.

Även om en stor del av Galagos serier inte tilltalar min personliga smak, så ansluter jag mig i förhoppningarna om att deras internationella satsning lyckas, då det vore trevligt ifall svenska serier blev lite mer kända utomlands.

Att intresset för manga leder till att det även tas in japanska alternativserier som är riktade till en mer vuxen publik.

Att min seriebok Det är inte så här det ska vara får ett någorlunda varmt mottagande (och att min familj förblir lyckligt ovetande om den). ;)

Vad jag sedan tror kommer att hända är mycket svårare att säga. Där står jag nog över tills vidare.

/Li

Inga kommentarer: